Autodesk University

Více peněz, méně problémů: Jak SSOE využívá Autodesk Construction Cloud Build

V rámci konference Autodesk University jsme se zúčastnili také prezentace More Money, Less Problems: The Next Episode on How SSOE Uses Autodesk Construction Cloud Build  firmy SSOE group, která představila jejich workflow a konkrétní kroky, jak používání sady nástrojů Autodesk Construction Cloud Autodesk Build přineslo méně hodin strávených prováděním úkolů bez přidané hodnoty, což jim umožnilo soustředit se na řešení skutečných problémů. 

Kdo jsou SSOE?

Předtím než se dostaneme k jádru věci, je nevyhnutelné představit společnost SSOE. SSOE je mezinárodně hodnocená architektonická a inženýrská firma, která má více než 1400 zaměstnanců, 20 officů ve více než 3 zemích. V roce 2022 kompletně ve všech jejich projektech přešla na používaní ACC, což znamená použití ve více než 1300 projektech s počtem uživatelů kolem 6000 lidí. Proto se dá říct, že tahle firma má bohaté zkušenosti a ty se snažili během prezentace vysvětlit.

Co je důležité při založení projektu?

Aby byla zachovaná konzistentnost u všech projektů, je důležité mít vytvořenou šablonu na projekty. Tato šablona se dá různě modifikovat a nastavovat, vytvářet složkovou strukturu, co je ale důležité, je nastavení tzv. rolí, včetně přiřazení jejich povolení v rámci projektu. Tyto šablony vytváří administrátor projektu.

Vytváření zpráv a vad

Velmi důležitou součástí ACC je možnost vytváření zpráv pro jednotlivé uživatele, s velkými možnostmi dotazování přímo na konkrétní soubor, případně disciplínu. To samé platí i pro zadávaní revizí nebo vad, které jejichž řešení jsou přiřazeny konkrétním osobám, s datem, důležitostí, s kontrolní osobou a mnohé jiné funkce. Přízvukováno bylo také jednoduché filtrování pro osoby, například pro zobrazení nevyřešené otázky, nebo otázky týkající se konkrétně dané oblasti. Těch možností je nespočet a není možné je všechny strukturovaně shrnout. Co je ale důležitý bod, který projekt manažerka SSOE group uvedla, je jednoduchá přehlednost v rámci všech zpráv a vad, které se dějí na projektu. A že jich může být tisíce.. 😊

Závěr

V téhle prezentaci nebylo ani tak důležité jednotlivé nastavování názvů, datumů, problémů a přístupy, i když bylo zajímavé sledovat workflow tak velké firmy.
Důležité je, že je jedno, jestli jste projektový manažer, inženýr, architekt, nebo majitel firmy, každému jednotlivci tyhle procesy zefektivní práci na projektu a minimalizuje rizika s tím spojené. Všechny procesy tak budou konstruktivně řešeny na jedné platformě, zlepší se kvalita, a to co všechny zajímá, ušetří se peníze.

Informace a obrázky, které se objevily v tomto článku, byly převzaty z příspěvku konference Autodesk University 2023, dostupné online prostřednictvím odkazu www.autodesk.com/autodesk-university/

print

Nina je součástí architektonicko-stavební části v Praze. Věnuje se konzultacím, tvorbě modelů a rodin. Vystudovala obor Architektura a Urbanismus na Fakultě architektury ČVUT v Praze. S Revitem začala pracovat už v prvním ročníku na vysoké škole a uchvátil ji natolik, že se rozhodla mu věnovat i po dokončení magiterského studia.

Napsat komentář