Jak začít?

Takže máte vybrané auto (BIM modelář), máte v ruce dopravní předpisy (EIR/BEP) a dokonce Vám namontovali krabičku pro automatickou knihu jízd (CDE). Takže jak začít… myslím, že odpověď je všem zřejmá. Pokud se chcete naučit řídit, je nejprve nutné jít do autoškoly. Jistě, můžete to zkusit sami, nebo lépe pod vedením někoho, kdo už řídit umí, ale vhodnější cestou je projít si kurzem. A jako vždy máte několik možností. Můžete si přečíst manuál a zajít si na jednodenní i vícedenní trenažér. Ale to Vás na skutečný provoz nepřipraví. Nejlepší je potrénovat na trenažéru nebo hřišti a pak hned do provozu. Určitě tam ale nejezděte sami. Je třeba, aby byl na blízku zkušený instruktor. A pak jde vše více méně hladce. Odjezdíte za pár dní všechny jízdy a klidně si ještě potrénujte v autě někoho jiného (samozřejmě bezpečně někde na parkovišti nebo opuštěném letišti). Absolvujete test a dostanete řidičský průkaz. Ten Vás opravňuje k řízení motorového vozidla. Rozhodně se ale nemůžete v ten moment považovat za mistry. Být mistrem trvá i několik let. a dopomůže Vám k tomu jen a jen praxe, možná občas kondiční jízda, nebo pro ty nadšenější jízda na polygonu.

A tak si teď říkám… má smysl popisovat postup s BIM software? Že by CTRL + C, CTRL + V a náhrada “automobil” za “BIM software”? Ano vážení, dělejme věci osvědčenou cestou a nezkoušejme novinky či nechoďme do slepých uliček. Pokud vše 100% funguje, nemá smysl měnit a tak se této logiky pro své dobro držte.

Do hloubky

Teď se pojďme podívat víc do hloubky s tím, jaké auto vybrat, kde se naučit jezdit a co se všechno naučit.

Auto má spoustu parametrů, podle kterých si můžete vybírat. Výkonem začínaje a barvou konče. Důležité ale je, abyste s daným vozem dokázali přepravit vše, co potřebujete. Do závodního monopostu prostě lednici nenacpete a tak je vhodné věc řádně rozmyslet. Takže vzhledem k tomu, že vozím od kabelů až po pytle s cementem, měl bych vybrat vůz, který to převeze všechno. Přitom by nemělo vypadat jak V3Ska a nemělo by mít problém jet v Německu po dálnici. Možná takové auto nebude nejhezčí, nebo nejrychlejší, ale budu mít jen jedno, se kterým si rozumím a splní všechny účely.

U software je opět situace podobná. Je třeba zvážit, zda se vydat cestou specializovaných aplikací a pak hledat jejich efektivní propojení, nebo jít cestou řekněme univerzálních řešení a minimalizace počtu software. Kombinaci software se v žádném případě nevyhnete, ale z vlastní zkušenosti, čím jich je méně, tím lépe. Ona i třeba vnitřní kompatibilita u aplikací od jednoho výrobce není stoprocentní.

Takže máme vybráno? Předražená ale spolehlivá tradice, nebo Fiat 500 v Abarth provedení, Transporter a koloběžka?

Teď nás čekají naše první cesty. Člověk by si přirozeně řekl, že nejlepší bude projet se někde, kde nikdo nejezdí, cesty jsou široké a rovné. Určitě je to bezpečný způsob, ale bude Vám poměrně dlouho trvat, než se pořádně rozjezdíte. Na druhou stranu vjet hned na poprvé ve špičce do pražského provozu není také úplně ideální. Stejně jako v jiných případech, zlatá střední cesta je nejlepší. Dokonce je nejlepší zvolit několik takových zlatých středních cest. Vyzkoušet si zpevněnou polní cestu, okresku i dálnici. Každá silnice má svoje specifika a abyste využili všechny možnosti vozu a naučili se jich využívat všude, je dobré si tyto cesty projet co nejdříve.

Při implementaci software a výběru pilotního projektu je to stejné. Vyberte projekt, který dokážete bez problémů stihnout standardní cestou a nebo lépe, vyberte jich více a různých typů. Člověk, který se Vám bude věnovat Vám pomůže se všemi a takto nabitá vědomost v týmu se pak může sdílet. Navíc pak můžete sami tyto vědomosti používat i v jiných než typických případech. Výsledkem pak může být efektivnější zpracování svěřeného úkolu.

Závěrem je nutné si uvědomit několik zásadních věcí

  1. Používání BIM modelářů není složité. Projektování v nich je jen jiné než kreslení v klasické CAD aplikaci
  2. Čas strávený nad BIM projektem je buď stejný, nebo i kratší než je dnes standardem

A hlavně:

      Klíčem k úspěchu je nemít strach a do věci se pustit s pozitivním přístupem.

print

Odpovědět