Potřebujete vykázat plochu základových prahů? Plochu bednění? Potřebujete vytvořit okno či dveře s odlišnou barvou rámu či křídla v exteriéru a interiéru? V následujících řádcích si ukážeme, jak na to. Lze to snadno pomocí parametrizace materiálu.

Plocha základových prahů

Při vytváření rodiny si vytvoříme také potřebné parametry materiálu. Materiál může, ale nemusí, být Sdílený parametr. Záleží na dalším využití tohoto parametru.
Pro aplikaci materiálu v editoru rodiny na plochu geometrie rodiny použijeme příkaz malba (PT) – (1). Před obklikáním žádaných ploch je potřeba zvolit materiál – (2). V tomto kroku můžeme zvolit konkrétní materiál, ale můžeme také zvolit námi vytvořený parametr, do kterého poté můžeme “vložit” jakýkoliv materiál z projektu.

Tímto způsobem jsme schopni vykazovat vnější i vnitřní plochu základových prefa prahů, které jsou běžně vykazovány přes plochu vnějšího či vnitřního betonu.

Plocha bednění jímky

Stejně tak jsme schopni vykazovat vnitřní / vnější plochu jímek v hale modelovanými zvlášť jako rodiny obecných modelů. Tato plocha pro nás znamená plochu bednění.

Různobarevnost rámů oken, křídel dveří

Díky této vychytávce jsme také schopni docílit i různých barev okenních rámů pro exteriér a interiér. V tomto případě nám různobarevnost rámu neslouží k výkazům, ale k docílení barevné reálnosti oken při rendrování. Stejné funkce můžeme využít i u dveřních křídel. Z obrázku níže je patrné, že materiály jsou nastaveny jako instanční parametry. V tomto případě byly vytvořeny čtyři materiály pro odlišný povrch interiérového / exteriérového rámu a křídla.

Zparametrizování materiálu nám ušetří nejen spoustu času při výpočtu celkových ploch, ale také ho lze využít při vizualizacích.

print

Odpovědět