Minimálně (alespoň podle této série) dokážeme mračno bodů klasifikovat automaticky i manuálně, vyextrahovat liniové prvky a v tomto díle se podíváme na prvky bodové!
Nástroj opět, proti naší vůli, najdeme pouze ve webové verzi ReCapu. Tím pádem můžeme plynule navázat na liniovou extrakci a pokračovat v krasojízdě!
Bod sem, bod tam
Stejně jako v předchozím díle, tak pracujeme v ReCap Online. Nástroj opět spustíme tlačítkem ve spodní liště a objeví se nám okno Feature Template. Pro extrakci bodových prvků překliknu na záložku Point.

Rád bych do seznamu přidal vlastní prvky – kliknu na symbol knih vedle lišty vyhledávání, objeví se mi nové okno a tam v záložce Point přidám nový bod. Ve vlastnostech upravím jméno, barvu a taky Feature Code, který mi definuje hladinu, ve kterých bude obsah po exportu do dxf.

Samotná extrakce probíhá pouze kliknutím na prvek v nabídce, následně kliknutím na místo, kde se prvek přibližně nachází v mračnu. Do mračna se mi umístí rovina, jejíž řez se mi ukáže v novém okně Cross Section View. Tlačítkem v levém dolním rohu si mohu otočit pohled – zda kouká nahoru nebo dolů a samotnou pozici doladit, třeba přímo v tom okně řezu.

Velkou nevýhodou je, že v online verzi chybí možnost ořezových boxů, dost by to tady pomohlo k orientaci v prostoru. Manuálně tedy projdeme celé mračno, body rozmístíme a upravíme dle potřeby.
Výstup provedeme úplně stejně jako u liniové extrakce, u jednotlivých bodových prvků mám možnost exportovat jednotlivě nebo jako celek všechny najednou. Já exportuji všechny najednou a formát výstupu volím dxf.

V rámci mého dxf jsem dostal 16 bodů, ty mají souřadnice X; Y; Z a jsou roztříděné do jednotlivých hladin podle Feature Code, který jsem definoval ve vlastnostech pro každý styl.

V příštím, nejspíše posledním díle této minisérie se podíváme na redukci bodů v mračnu, jak data z ReCapu dostat do Civil 3D tak, aby se všechny naše výstupy potkaly na jednom místě a vytvoříme povrch!


